čtvrtek 7. ledna 2016

Meč severu (Temné bratrstvo #2)

Autor: Luke Scull
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Host
ISBN: 978-80-7491-539-0
Počet stran: 487

Anotace: Mezi Pekelnými horami a Rozdrcenými královstvími vzkvétala tři bohatá a mocná města. Každé z nich chránil jeho Magelord a každého Magelorda chránilo prastaré příměří. Ale to už neplatí. Přístav stínů byl zaplaven. Šedoměsto zotročeno. Hranice mezi světy byly probořeny a pouze Bílá paní, Magelordka vládnoucí Městu věží, stále žije, aby chránila svůj lid. Až do příjezdu slepého tuláka. Muže, který si říká Vrána…
Ačkoliv jsem z předchozího dílu byla trochu zklamaná, chtěla jsem vědět, jak bude příběh pokračovat a tak jsem se pustila do čtení Meče severu.

V první knize jsem měla docela problém se jmény. Postavy většinou měly jmen více a já se neustále ztrácela v tom, kdo je kdo a co se vlastně zrovna děje. Tentokrát jsem s tím měla problém jen na začátku, než jsem si vše oživila.

Stejně jako v předchozí knize sledujeme příběh několika postav, přičemž kapitola je vždy věnována pouze jedné postavě (pokud tedy některé postavy necestují společně).
V této knize se mnohem více seznamujeme s Brodarem Kaynem, který je zván Mečem severu. Autor nám nabízí pohled do minulosti, díky čemuž se dozvíme třeba to, jak se seznámil se svým nejlepším přítelem Jerekem nebo jaký měl vztah se svou ženou a synem. Rozhodně to beru jako kladný bod, protože máme mnohem větší šanci postavu poznat a porozumět jí.


I v tomto díle mne mrzelo, že mi připadalo, že se autor částečně snaží napodobit Píseň ledu a ohně. Možná se od té myšlenky už jen nedokáži odpoutat a proto mi to tak stále připadá. Avšak když byla zmínka o Opuštěných, kteří chrání zemi před chodily a ledovými démony a žijí na Ledohradě (zajímal by mne originální název), nemohla jsem se ubránit myšlence na noční hlídku z Hry o trůny.

Když se na scéně objevila postava gholama, až příliš připomínající golema (a ne jen názvem), rozhodilo mne to. Na mysl se mi drala otázka, proč autor motá tolik věcí dohromady. Dle mého to knihu degraduje, mohla by být na mnohem vyšší úrovni. V tento moment jsem přemýšlela, že knihu ohodnotím pouze 2 hvězdičkami.

Ačkoliv jsem výše uvedla několik negativních bodů, kniha se mi četla velmi dobře. Jedno se totiž autorovi musí nechat. Umí skvěle udržovat napětí. Ví přesně, kdy ukončit kapitolu, aby vás navnadil pokračovat dál. Právě z toho důvodu se již nemohu dočkat, až vyjde závěrečný díl.

Tentokrát pro mne bylo opravdu těžké rozhodnout, kolik hvězd knize udělím. Sice jsem ji během čtení někdy chtěla hodnotit spíše negativně, ale nakonec jsem ani trochu nelitovala, že jsem si knihu přečetla. V mých očích je určitě lepší než první díl, ale zároveň si nemyslím, že si zaslouží čtyři hvězdičky.

Nakonec bych se ještě chtěla trochu vyjádřit k samotnému vydání. Moc se mi líbí naše české obálky, přijdou mi mnohem lepší, než ty originální. Druhá věc je trochu negativní – četla jsem e-knihu a na začátku v ní chybí mapa, kterou malovala autorova žena. To je podle mě škoda.

Celkové hodnocení:  3/5
Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz
Kniha je k zakoupení v papírové i elektronické podobě.

1 komentář:

  1. Tak konečně jsem se dostala k přečtení recenze i na druhý díl. Mno, popravdě řečeno, kdybych nevěděla, že jsi poslední díl tak chválila, nevím, jestli by se mi chtělo louskat první dva. Na druhou stranu snad právě kvůli tomu jsem na to tak zvědavá.
    Zpětné pohledy do minulosti mám v knihách - obzvlášť fantasy - strašně ráda. A podobnost s GoT... no, já jsem knihy nečetla, jen koukala na seriál, tak by mi to třeba tolik nevadilo :)

    OdpovědětVymazat