úterý 17. března 2015

Vražedná pomsta (Hunger Games #2)

Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Fragment
ISBN: 978-80-253-2045-7
Počet stran: 336

Anotace: Strhující příběh lásky a touhy po přežití ve světě plném útlaku a nesvobody pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných...
Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí nebo se plamínek vzpoury rozhoří naplno?
Druhý díl světového knižního bestselleru.


Stejně jako první díl, jsem tuto knihu četla již podruhé. Právě proto jsem se před re-readingem trochu obávala, že mě kniha zklame. S potěšením jsem však zjistila, že tato kniha je už na mnohem lepší úrovni, než Aréna smrti. Je vidět, že autorka se stále zlepšuje. Tento příběh je napsaný mnohem krásněji a ještě o něco čtivěji.

Dělalo mi velký problém knihu byť jen na chvíli odložit a díky tomu, jsem ji také přečetla velmi rychle i přes

Někdo si možná říká, že je to nuda, číst knihu podruhé nebo ji číst, když už jste předtím viděli film a víte, jak to dopadne. Já to tak tedy rozhodně nemám. Byla jsem napjatá od začátku do konce. Těšila jsem se, až nastanou nějaké situace a jiných se zase obávala. Opravdu jsem se s příběhem skvěla a snadno sžila.
mou časovou vytíženost.

Abych nezmiňovala jen samá pozitiva, musím se zmínit o jedné malé nepříjemnosti. V tomto díle mě Katniss místy rozčilovala svým chováním či svými myšlenkami. Zároveň chápu, že toho na ní asi bylo moc, sama měla v hlavě zmatek, ale to nic nemění na tom, že jsem nad jejími činy někdy nesouhlasně vrtěla hlavou.

Lidé, kteří se s příběhem dosud neseznámili, si pravděpodobně říkají, o čem tento díl bude. Je jasné, že velkou roli bude hrát vzpoura lidí v jednotlivých krajích, ale to co nastane asi v polovině knihy, vás dozajista vyvede z míry. Opravdu, máte se na co těšit!

Pokud však čekáte akci od začátku až dokonce, musím vás trochu zklamat. Akce je nejvíce právě až od druhé poloviny, ale to vůbec nijak neubírá na čtivosti knihy.

Spousta lidí má u sérií obavu z toho, že další díly budou o něco slabší. Tady se však ničeho takového bát nemusíte. Dle mého názoru je druhý díl dokonce lepší než ten první, to už jste ale asi z mé recenze pochopily.

Nejraději bych hned po přečtení zapomněla na všechny knihy, které potřebuji a chci přečíst a ihned se vrhla do čtení třetího dílu. Jsem opravdu zvědavá, jak se bude situace dále vyvíjet.


Celkové hodnocení:  5/5
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

10 komentářů:

  1. Super recenzia! Ja tento diel absolútne milujem, je to môj naj z Hunger Games :))
    www.universeofwonderfulbooks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já zatím nedočetla třetí, tak nemohu soudit, ale zatím mám pocit, že je pro mě druhý díl také nejoblíbenějším ;)

      Vymazat
  2. Mně se druhý díl HG taky líbil mnohem víc než ten první :) To jsem se dost divila, protože většinou bývají první díly nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu :) U této série je však vidět, že autorka v průběhu psaní postoupila a zlepšuje se, což je moc fajn :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, ale mě se první díl líbil o něco více, ale to nic nemění na to, že HG prostě miluji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Tak každý má jiné preference ;) Mně ten první přišel tak stroze psaný, na rozdíl od tohoto

      Vymazat
  4. Hezká recenze, já jsem celou sérii četla několikrát a některé pasáže už díky tomu umím nazpaměť :P Je pravda, že děje je více ve druhé polovině, ale to mi vůbec nevadilo. Je to tak třeba u mé milované Rezistence, která je zároveň mým nejoblíbenějším dílem této trilogie (na rozdíl od HG, tam má nejradši trojku...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti :) Tak to já zatím četla jen první díl dvakrát, protože jsem si ho moc nepamatovala a teď dočítám díl třetí. A Rezistenci jsem zatím nečetla, ale mám to už nějakou dobu v plánu a kniha nedočkavě čeká v mé knihovničce ;)

      Vymazat
  5. Já jsem celé HG četla jako komplet, ale všechny díly se mi líbily :-). I když je pravda, že ten třetí byl dost drsný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych asi nezvládla, měla jsem potřebu si mezi čtením dalších dílů dávat pauzu s jinou knihou

      Vymazat