středa 11. března 2015

Případ zrazeného krále (Zločiny na Velké Moravě #5)

Autor: Stanislav Češka
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
ISBN: 978-80-243-6476-6
Počet stran: 256

Anotace: Příběh se odehrává roku 870 a zachycuje skutečný příběh zrady velkomoravského vládce Rastislava jeho synovcem Svatoplukem. Na jaře roku 870 pořádá král Rastislav hostinu, kterou si mají Moravané připomenout úspěšné odražení franských útoků z předchozího roku a kde se mají upevnit Svatoplukovou vinou narušené vztahy mezi oběma Mojmírovci. Při hostině ovšem dojde k otravě opilého vladyky, který se omylem napil ze Svatoplukova poháru. Většina přítomných si myslí, že to Rastislav chtěl otrávit svého synovce. Slavomír se ovšem oklamat nedá a na královu žádost začne pátrat. V krátké době následují další dvě zákeřné vraždy.


Máte rádi detektivky a historii? V tom případě je tato kniha přesně pro Vás!

Příběh se odehrává v 9. století na Velké Moravě za vlády Rastislava. Vše začíná jen neškodnou hostinou, ale
Jak daleko jsou lidé schopni zajít, aby získali to, po čem touží? A kdo za tím vším vůbec stojí?
během několika minut se vše zvrtává a celá Velkomoravská říše je náhle v ohrožení.

Ze začátku vás možná odradí, že se jedná o pátý díl série. Já vás však mohu ujistit, že to vůbec nevadí. Klidně se můžete pustit do čtení a případně se poté rozhodnout, že si přečtete i předchozí díly.

Hlavní postavy jsou bez pochyby Slavomír s Erikem. Ti celý případ vyšetřují. Pokud vše nevyřeší v čas, může dojít k rozpadu celé Velkomoravské říše. V sázce je mnoho a Slavomír i Erik dělají maximum proto, aby vyhrála spravedlnost. Ale bude to stačit?

Ačkoliv jsem si během čtení k postavám neutvořila nějaký hlubší vztah, musím se přiznat, že konec příběhu mě opravdu dojal… Jedná se o krásný příběh o touze pomoci, přátelství a oddanosti.

Nejvíce mě na příběhu zaujal jeho reálný základ. Ostatně autor nám na konci knihy krásně vysvětlí, jaké části příběhu jsou reálné a jaké fikce. To je podle mě velký plus, protože jsem si během celého čtení říkala, kolik je na tom asi pravdy.

Upřímně se mi kniha četla velmi snadno, skoro sama. Sice se mi některé události zdáli hodně předvídatelné, ale díky poutavému stylu, kterým je kniha napsána, jí to na poutavosti vůbec neubralo.

Řekla bych, že se panu Stanislavu Češkovi skvěle podařilo spojit poutavý detektivní příběh s pro někoho ne až tak zajímavou historií. Za to má můj obdiv.


Celkové hodnocení:  4/5
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství MOBA.

2 komentáře:

  1. Z toho, co jsem si přečetla mi to připomíná dětskou knihu. Já se k dětským knihám vracím ráda, protože jsou jednoduchoučké a vrací se mi u nich vzpomínky. Přijde mi, že kdybych si tu knížku přečetla, když jsme zrovna probírali tuhle kapitolu dějin ve škole, tak by mi to pomohlo si představit, jak to asi vypadalo v té době a tím by to pro mě bylo snadnější. I ty fakta, co jsi říkala, že tam jsou, mi přijdou skvělý, protože se tím i něco naučíš :)
    Nicméně já a historie nejsme kamarádi, takže bych po ní asi nesáhla. Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé, ale dětskou knihou bych to nenazvala, i když to tak možná vyznělo.
      Není to jen o té historii, takže si myslím, že kniha může okouzlit spoustu lidí, kteří historii zrovna nefandí. Ale i přesto tě chápu. Kdybych historii neměla ráda, asi bych po knize také nesáhla, kdybych nevěděla přesně o co jde.
      Děkuji za pochvalu i komentář :)

      Vymazat