pondělí 2. března 2015

Mé zájmy - Keltové a pohanství

V tomto díle budu mluvit o keltském pohanství a vyjde najevo, jak se sebou vše souvisí…


Zdroj
Už od malička jsem byla vedena k lásce k přírodě. Jak jsem již zmiňovala, v podstatě od plenek, jezdím na tábory do přírody. Tudíž již v brzkých letech jsem chtěla co nejvíce času trávit venku pod širým nebem.

Bylo mi asi deset, když se mi do rukou dostala první kniha ze série, o které jsem již také trochu mluvila v tomto projektu. Jedná se o bohužel méně známou sérii s názvem Letopisy z hlubin věků. Děj se odehrává v pravěké době, kdy jsou lidi rozděleni do různých kmenů, a přesto mají jednotné náboženství. Žijí v souznění s přírodou a uznávají Ducha světa. Ten se někdy zjevuje jako muž s parohy (tak je vyobrazován právě keltský bůh Cernunnos). Jejich víra také zahrnuje tu myšlenku, že vše má svou duši. Něco takového jsem si myslela ještě před přečtením knihy, ale po dočtení jsem se v tom utvrdila. Asi o dva roky jsem se dozvěděla, že se to nazývá animismus.

Zdroj
Několik let jsem tedy vyznávala jen samotný animismus – rozmlouvala jsem se stromy, omlouvala jsem květinám, pokud jsem je utrhla, … Když nad tím teď tak
přemýšlím, někdy jsem musela působit jako opravdu zvláštní dítě.
Po dalším pátrání o animismu jsem se nějak dostala ke Keltům. Přesněji jsem narazila na Cernunna a ihned jsem si vzpomněla na Letopisy z hlubin věků. Je to bůh, který je často nazýván Pánem lesů či Rohatým bohem. Ihned jsem si ho zamilovala a tak nějak se stalo, že jsem v něj začala věřit. Do teď je mým oblíbeným bohem.

V roce 2012 jsem si na keltský svátek zvaný Litha (letní slunovrat) pořídila úžasný keltský kříž, který jsem od té doby nesundala z krku. Co se takovýchto symbolů také týče, už mám vymyšlené své první tetování a také bude keltské! :)
O keltské svátky jsem se začala hodně zajímat, slavit je a dokonce jsem i přemýšlela o vydání vlastní kniha. Nakonec jsem se k tomu ještě nedostala, ale tak uvidíme…

Zdroj
Tento příspěvek byl hodně zaměřen na historii, tedy na to, jak jsem se k tomuto zájmu dostala. Doufám, že vám to nevadilo. K aktuálnímu dění vám mohu pouze říci, že cesta pohanství nikdy nekončí. 
Toto je na nějakou dobu poslední článek do tohoto projektu. Uvidím, zda si na něco časem vzpomenu, či se začnu něčemu více věnovat.

Doufám, že se vám projekt líbil.

2 komentáře:

  1. O Keltech toho moc nevím, ale ten bůh, o kterém tu mluvíš, je vážně zajímavý... Já zatím jen tvořila keltské šperky a kreslila ornamenty, blíž jsem se k pohanství asi nikdy nedostala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé a nechceš se tvými výtvory pochlubit? Třeba mi můžeš poslat fotku :)

      Vymazat