středa 25. února 2015

Panovníci českých zemí - audiokniha pro děti (mini recenze)

Autor textu: Martin Pitro
Vypravěč: Vladimír Brabec
Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Fragment
EAN: 8594155754861
Délka nahrávky: 2 hodiny

Anotace: Proč si Rudolf II. vybral za své sídlo právě Prahu? Proč byl Karel IV. V Čechách tak oblíbený? A s čím se musela při vládnutí potýkat Marie Terezie? Seznamte se s panovníky českých zemí a poznejte je trochu jinak, než se o nic píše v učebnicích.


Jedná se o výukovou audioknihu, která je určená primárně pro děti. Celkem se v ní dozvíte informace o dvaceti pěti panovnících, kteří vládli v českých zemích – počínaje Sámem, přes Václava IV. a Rudolfa II., až po Tomáše G. Masaryka.
Zdroj

Jelikož je kniha určena dětem, je důležité, aby dokázala udržet jejich pozornost. Co si budeme nalhávat, v dnešní době je to stále těžší a těžší.
Vladimír Brabec má dle mého názoru velmi příjemný hlas. Kniha mi byla opravdu příjemná na poslech. Mezi jednotlivými panovníky je znělka, která vás případně upozorní a opět přivede k pozornosti. To je podle mě dobrý tah.

Zdroj
Trochu jsem se obávala, že audiokniha bude jen zdlouhavé předčítání faktů. Jsou zde však hlavně ty základní informace, takže jsem se při poslouchání knihy ani nenudila. Naopak jsem byla ráda, že jsem si všechny informace zopakovala. Sice jsem se nedozvěděla nic moc nového, ale i jako studentce víceletého gymnázia mi audiokniha přišla vhod.

Jsem toho názoru, že je to jedna z vhodnějších naučných audioknih pro děti. Nedoporučovala bych však dětem pouštět tuto knihu v kuse. Pravděpodobně byste u nich příliš nezabodovali. Ale pokud byste jim každý den pustili pár kapitol, nic se tím nezkazí a vaše děti pak mohou zazářit například před učitelem dějepisu.


Celkové hodnocení:  3/5
Za poskytnutí audioknihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu lze pořídit i v papírové podobě. Nejnižší cenu vám pomůže najít web srovname.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat