pondělí 19. ledna 2015

Mé zájmy - knihy

Čím jiným tuto rubriku začít, než právě knihami?

Jak to všechno začalo
Zdroj
Úvodem by asi bylo dobré říct, jak jsem se dostala ke knihám. Co si pamatuji, tak jsem knihy měla ráda, už když jsem byla malá. Bohužel si opravdu nepamatuji, jakou knihu jsem přečetla jako první, ale mohla to být Sněhurka nebo možná Neználek. Vždycky jsem byla ráda, když mi mamka večer přišla číst a to i v dobách, kdy už jsem číst uměla sama. Láska k předčítání mi také vydržela až dodnes – ráda si poslechnu, jak někdo čte, a ráda něco přečtu ostatním, ačkoliv se hodně zadrhávám, ale to se snad časem zlepší.

 A jak že se stalo, že jsem si založila blog o knihách? Nejprve jsem měla jen svůj deníkový blog, kde se to hemžilo vším možným i nemožným. Poté jsem začala sledovat různé blogy o knihách. Nadšeně jsem projížděla tyto blogy a četla různé recenze. A pak mě z ničeho nic napadlo, že bych třeba také mohla zkusit psát recenze. A tak jsem to zkusila. Kupodivu mě to začalo bavit a tak jsem psala dále. Recenze jsem zveřejňovala na svém starém blogu. V září 2014 jsem přesunula svůj blog a zaměřila jsem ho převážně na knihy. Zatím mě to drží.

Oblíbené
Mými oblíbenými žánry se stalo rozhodně fantsy a sci-fi. Nechci si to přiznávat, ale asi to bude proto, že právě do těchto světů se nejsnáze uniká před realitou. 
Poslední dobrou nepohrdnu ani dobrou detektivkou či YA knihou.

Zdroj
Oblíbená kniha je samozřejmě neuvěřitelně nestabilní věc, protože čím více knih čtu, tím více si uvědomuji, že některé knihy vůbec nebyli tak dobré, jak jsem si myslela. Každopádně bych chtěla zmínit alespoň své oblíbené série, protože to se až tak moc nemění.
Harry Potter – Tato všem známá série si získala i mé srdce.
Letopisy z hlubin věků – Jedná se o méně známou sérii. Knihy jsou psány spíše pro děti, ale jsou moc sympatické. Příběh vypráví o chlapci jménem Torrak z doby lovců a sběračů. O této sérii se ještě zmíním v jednom článku do rubriky „Mé zájmy“.
Les mytág – Další méně známá série, ale kdo sleduje můj blog ví, že je to má srdcová záležitost a že autora Roberta Holdstocka absolutně zbožňuji.

To je k dnešnímu příspěvku asi vše. 
Jak jste se ke knihám dostali vy?

Příští pondělí se můžete těšit na téma fotografie ;)

4 komentáře:

  1. Jsme na tom docela podobně... Taky mám ráda předčítání a Hunger Games. Skvělý článek, ráda jsem se dozvěděla i Tvých začátcích ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se ke knihám dostala přes povinnou četbu asi ve druhé třídě, kdy jsme si společně četli jednu knížku, která se jmenovala Děti z Bullerbynu. Dodnes si ji o vánocích znovu čtu a asi to tak bude napořád. :) Skvělý článek. :)

    OdpovědětVymazat
  3. S tím začátkem blogování, jsem to měla úplně stejně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem se ke knihám dostala vlastně podobně jako Ty :-) U mě to bylo především díky mé mamce, která mě na čtení dokonale nalákala :-)
    Já mám ráda thrillery, dobrodružné, historické.... musím se přiznat, že k fantasy/scifi vlastně vůbec netáhnu... nevím proč, u všech jsou to velmi oblíbené žánry.. Ale doma mám kompletní Hru o trůny, tak alespoň těmito knihami bych se ráda prokousala, Harryho budu v nejbližší době taky číst :-)

    OdpovědětVymazat