pátek 12. září 2014

Jeden den

Autor: David Nicholls
Žánr: Beletrie, Romantická
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Argo
ISBN: 978-80-257-0373-1
Počet stran: 434

Anotace (zkrácená verze):
"Přátelství je někdy míň než láska"

Představte si, že někdy během střední školy potkáte člověka, který vám tak přiroste k srdci, že už ho nikdy nedostanete z hlavy. Chodit spolu ale nezačnete. Přesně to je případ Dextera a Emmy, kteří jsou přátelé už dvacet let - od osmaosmdesátého se setkávají vždy po roce. Je samozřejmě jen otázka času - i když nepřiměřeně dlouhého - než se z takového vztahu vyklube něco víc, než jen návštěva muzea a výroční večeře.



K této knize jsem se dostala tak, že jsem ji dostala od kamarádky k Vánocům. Již dlouho mi v ruce neskončila kniha odehrávající se v reálném světě a musím říct, že bylo zajímavé si jednu takovouto zase přečíst. Bála jsem se, že mě kniha zklame, že se bude jednat o nějaký nereálný románek ze života. Když jsem se do čtení pustila, byla jsem však mile překvapena.


Kniha vypráví o reálném životě. Plný zklamaní, omylů, štěstí,… Kdyby někdo při čtení poslouchal mé myšlenky, slyšel by věty typu "Dextře, to nemůžeš!" nebo "To snad nemyslíš vážně, Emmo. Proč to děláš?!" a spousty dalších. Do příběhu jsem se na tolik vžila, že mě plnila spousta emocí a někdy jsem dokonce v ústech cítila chutě pití a jídla, které v knize měli. Prožívala jsem to, jak by to byl můj život.


Jak jsem se neustále blížila ke konci, čím dál více jsem se bála, že autor konec nějak pokazí a zkazí tak celý můj pozitivní přístup ke knize. Možná bych knihu ukončila někde po dvacáté kapitole, ale nakonec to autor vyřešil vcelku dobře.

Ještě bych ráda podotkla, že mě překvapilo, že tuto knihu napsal muž, protože bych to tipovala spíše na ženu. Přeci jen romantická kniha.

Během čtení jsem přemýšlela, jestli dám tři nebo čtyři hvězdičky. Ale ke konci mě kniha tak překvapila, že jsem musela dát čtyři. Je pravda, že někteří lidí, kvůli konci hodnocení zhoršují, ale ten konec byl přesně můj styl.

Celkové hodnocení: 4/5
 
-

Film: V roce 2011 byl podle knihy natočen stejnojmenný úspěšný film. Film je taktéž povedený, ale knize se nevyrovná. Dle mého názoru je kniha taková více procítěná. Obzvláště v některých částech. Tím chci tedy říct, že pokud jste viděli film a líbil se vám, určitě vám doporučuji přečíst si i knihu. Tak hurá do toho!


2 komentáře:

  1. Viděla jsem film a po téhle recenzi si přečtu i knížku. Už se těším až se začtu...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka se mi osobně líbila více, takže si myslím, že pokud se ti film líbil, kniha ti také určitě padne do oka :)

      Vymazat